Založ si blog

Lucidné snívanie

Terapeutický potenciál

Prespíme tretinu života. Môže sa zdať celkom nevyužitá, no podľa mňa skrýva zaujímavé možnosti a to sú sny. Sny ako také sú stále ešte nie celkom prebádaná oblasť.

Jednou z foriem snívania sú aj lucídne sny- keď snívam tak som si vedomí toho, že snívam. Niektorí ľudia vedia prirodzene takto snívať, iný na to potrebujú tréning.

Ja patrím medzi tých ktorým to moc nejde. Zapisujem si posledné necelé 3 roky sny a mal som iba jeden veľmi krátky lucídny sen.

Čo mi ale pomohlo je zistenie, že v snoch sa dá prežiť emočne korektívna skúsenosť a moje zapisovanie snov mi pomohlo dať odpovede na pár otázok ktoré sa mi nedarilo v bdelom stave vyriešiť.

Lucidné sny môžu mať svoje terapeutické využitie, no nie každý vie lucídne snívať . Každý však máme cez noc priemerne 4-5 snov a ak hneď ráno po zobudení sa človek naučí si sen zapísať, tak sa mu môžu sny ako také stať dobrým radcom. To zapisovanie sa dá pomerne rýchlo naučiť a vybavovanie snov sa môže stať ľahším.

Emócie a ich použitie v terapii

15.10.2022

Leslie Greenberg a jeho nová kniha Changing emotion with emotion, opisuje ako sa dá pracovať na terapiách s emóciami. Píše tam, že ak chceme z miesta odísť , musí sa na to miesto najprv dostať. Myslí tým, že ak sa človek chce zbaviť emócie, tak najprv je dobré sa do tej emócie dostať. Postupne v terapiách. Sa potom nanovo emocionálnym zážitkom pretransformuje emócia , [...]

Stretnutia s medveďom

10.10.2022

Včera som sa počas behu v horách vo Veľkej Fatre, konkrétne na kopčeku Plešovica pri Blatnici stretol opäť raz s medveďom. Rád behám horské behy. Priemerne stretávam medveďa tak raz za pol roka. Som väčšinou vyzbrojený sprejom na medvede. Včera som si ho zabudol. Odteraz budem behávať radšej vždy s tým sprejom. Zatiaľ som ten sprej nepoužil, snáď ani nebudem musieť. [...]

Každá sekunda je tá posledná

07.10.2022

Všetci máme v živote vyhranený čas na tejto zemi. Máme určitý počet nádychov a výdychov. Kdesi som počul prúpovídku, že sa oplatí pomalšie dýchať, aby sme si tak predĺžili čas na zemi. Asi to pravda nebude. Pravda je, ale že každá sekunda je len raz a už viac nebude. Ako ten čas tu na zemi čo najlepšie stráviť? Tretinu života prespíme , ďalšiu tretinu sme možno [...]

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

satori

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 5957x
Priemerná čítanosť článkov: 1191x

Autor blogu

Kategórie