Založ si blog

Zápisky psychoterapeuta 40.

Včera som dovŕšil 40 rokov. Nie je to málo, nie je to však ani veľa. Donedávna som ešte študoval oficiálne, len pred čosi vyše rokom som ukončil formálne vzdelávanie. Urobil som si certifikát z dopravnej psychológie to bolo to posledné čo som chcel mať v rámci svojej kariéry.

Vidím to tak, že vzdelávať sa budem aj naďalej , ale už si budem vyberať semináre, kurzy a možno aj rôzne psychoterapeutické výcviky už len podľa chuti. Od 7 rokov v škole do 38 rokov. Čo je celkom dlhá doba. V podstate 31 rokov za rôznymi skúškami a úlohami.

Som rád, ale že už mám pokoj a už popri práci psychológa nemusím ešte niečo študovať. Prehupol som sa možno do druhej polovice , možno už len tretiny, alebo menej svojho života.

Kedysi som si nevedel predstaviť , že budem mať raz 40 rokov. Prišlo mi to veľmi vzdialené. Ako 20 ročný som sa netešil na svoju tridsiatku. Prišlo mi to ako vek, kedy už má človek všetko za sebou a čakajú ho len povinnosti a problémy zo zdravím.

Som rád, že som sa mýlil. Ako čerstvý štyridsiatnik môžem povedať, že sa cítim v koži štyridsať ročného celkom dobre. Samozrejme už nemám toľko energie a ani takú kondíciu ako to bolo pred 10 rokmi. Nevadí mi to ale.

Zatiaľ ma baví starnutie, je jasné, že sa to môže zmeniť no som rád, že starnem.

Viem, že teraz prevažuje v spoločnosti kult mladosti a mnoho ľudí sa snaží vypadať mladšie no mňa to zatiaľ obchádza. Uvidíme dokedy, dúfam, že na stálo.

Je pravda, že starnutie môže byť aj pekné , ja to nateraz môžem potvrdiť…..

Emócie a ich použitie v terapii

15.10.2022

Leslie Greenberg a jeho nová kniha Changing emotion with emotion, opisuje ako sa dá pracovať na terapiách s emóciami. Píše tam, že ak chceme z miesta odísť , musí sa na to miesto najprv dostať. Myslí tým, že ak sa človek chce zbaviť emócie, tak najprv je dobré sa do tej emócie dostať. Postupne v terapiách. Sa potom nanovo emocionálnym zážitkom pretransformuje emócia , [...]

Stretnutia s medveďom

10.10.2022

Včera som sa počas behu v horách vo Veľkej Fatre, konkrétne na kopčeku Plešovica pri Blatnici stretol opäť raz s medveďom. Rád behám horské behy. Priemerne stretávam medveďa tak raz za pol roka. Som väčšinou vyzbrojený sprejom na medvede. Včera som si ho zabudol. Odteraz budem behávať radšej vždy s tým sprejom. Zatiaľ som ten sprej nepoužil, snáď ani nebudem musieť. [...]

Každá sekunda je tá posledná

07.10.2022

Všetci máme v živote vyhranený čas na tejto zemi. Máme určitý počet nádychov a výdychov. Kdesi som počul prúpovídku, že sa oplatí pomalšie dýchať, aby sme si tak predĺžili čas na zemi. Asi to pravda nebude. Pravda je, ale že každá sekunda je len raz a už viac nebude. Ako ten čas tu na zemi čo najlepšie stráviť? Tretinu života prespíme , ďalšiu tretinu sme možno [...]

pellegrini korčok, tv markíza, debata

Posledný prieskum SANEP pred prezidentskými voľbami: Najskôr tesné, potom jasné

19.03.2024 12:30

Hlavnými favoritmi slovenských prezidentských volieb zostávajú Peter Pellegrini a Ivan Korčok. Ako ďaleko je od nich Štefan Harabin?

Bratislava protivládny protest rtvs

Pod hromadnú pripomienku liberálov k zmenám v RTVS sa podpísalo vyše 11 000 ľudí

19.03.2024 12:14

Návrh zákona nerozdeľuje súčasnú RTVS, mení však kreovanie orgánov telerozhlasu.

čaputová, pavel

Čaputová po schôdzke s Pavlom: Vzťahy medzi ČR a SR sú predurčené k blízkosti. Našu spoluprácu však treba budovať a upevňovať

19.03.2024 11:40

Prezidentka Zuzana Čaputová sa počas návštevy Prahy stretla so svojím českým náprotivkom Petrom Pavlom.

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

satori

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 5899x
Priemerná čítanosť článkov: 1180x

Autor blogu

Kategórie