Stretnutia s medveďom

10. októbra 2022, satori, Nezaradené

Včera som sa počas behu v horách vo Veľkej Fatre, konkrétne na kopčeku Plešovica pri Blatnici stretol opäť raz s medveďom.

Rád behám horské behy. Priemerne stretávam medveďa tak raz za pol roka. Som väčšinou vyzbrojený sprejom na medvede. Včera som si ho zabudol. Odteraz budem behávať radšej vždy s tým sprejom.

Zatiaľ som ten sprej nepoužil, snáď ani nebudem musieť. Pre mňa je to vždy zážitok, snažím sa byť v hore opatrný, behávam zo psom, počuť nás, zatiaľ nebol medveď až tak blízko, vždy mal čas ujsť.

Čo je zaujímavé, že pred pár rokmi som mával často sny s medveďmi. Naživo som ich nevidel.

Potom som musel v rámci psychoterapeutického výcviku absolvoval cvičnú psychoterapiu. Chodil som ku svojej psychoterapeutke do Rožňavy a tam som na rozobral aj tieto sny.

Potom sa mi už o medveďoch nesnívalo. Presťahovali sme sa do Veľkej Fatry a začal som miesto snov medvede stretávať.

Raz sa mi stalo, že som stretol na lúke 2 medveďoch pri behu a postavili sa na zadné a potom odbehli. Predtým sa mi o tom snívalo. Potom sa to tak stalo.

Tomuto javu sa hovorí prekognitívny sen. To znamená, že najprv sa o tom sníva a potom sa tak stane.

Neviem si to vysvetliť ako je to možné, mne sa to tak stalo. Je veľa vecí v živote, ktoré si človek nevie vysvetliť a možno je to niekedy aj lepšie.